Porod: brutální a krvavé nebezpečí nebo nejkrásnější zážitek

11.05.2010 18:21

V květnu 2010 jsem kývnul na účast v diskusi s populární Ivanou Koenigsmarkovou v OnaDnes o domácích porodech . Na webu pak ženy dlouho vyjadřovaly podiv, jak taková zrůda jako já může být vůbec lékařem. Odsoudila mne i moje tchýně. To vše proto, že jsem prý řekl. že porod je hnusný... 

Je to jen zčásti pravda a je to vytržené z kontextu ( v tom záznamu možná záměrně tak sestříhané): Ivana Köneigsmarková totiž tehdy říkala, že porod je krásná věc,  já jsem však namítal, že směšuje dva různé pojmy: "narození dítěte" a "porod". Protože zatímco narození dítěte je věc krásná,  porod jako děj je záležitost nebezpečná, bolestivá, krvavá a v podstatě hnusná... Za čímž si stojím. Porod není nic hezkého, je to nutné zlo, daň za to úžasné, čím je zrození nového člověka.

Odkaz na záznam této politováníhodné diskuse je tady.