Zmražená embrya: lidské bytosti, nebo biologický materiál?

22.05.2015 00:00

Tento název nesl jeden z pořadů ze seriálu Pro a proti, který odvysílal Český rozhlas Plus. Jak již jsem se zmínil na jiném místě, moderátorka Mgr. Renata Kalenská je moje pacientka, která, když potřebuje honem honem nějakého diskutéra v oboru gynekologie a reprodukční medicíny, volá mně. Tentokrát mne posadila proti Zdeňce Rybové, místopředsedkyni Hnutí pro život. Původně se ten pořad měl vysílat živě, přímo do éteru, a já se těšil na ten adrenalin. Bohužel pani Rybová přišla pozdě, nestihli jsme frekvenci, do éteru šlo něco jiného a ten náš pořad se pak vysílal ze záznamu. Škoda. To je to jediné, co mám své oponentce zazlé. Jinak, i když zastává názory od mých diametrálně odlišné, musím uznat, že to je kultivovaná a hlavně docela pohledná dáma... 

Nebylo to moje první vystoupení tohoto druhu, byl to ale první, který jsem měl odvahu si druhý den poslechnout ze záznamu v archivu ČRo.